1. ORDRAR

1.1 Behöver jag ett konto för att shoppa på Strio??

Nej, det behöver du inte. Du kan handla genom att checka ut som gäst.

Genom att sätta upp ett konto på Strio så kommer du i fortsättningen kunna handla utan att behöva skriva i dina detaljer varje gång. Du kan registrera dig direkt eller när du är redo att checka ut på varukorgssidan.

1.2 Hur skapar jag ett konto?

Klicka på “Mitt konto”. Därefter väljer du om du vill registrera dig som kund eller starta en egen Strio-butik. Fyll i dina detaljer, godkänn våra villkor och vips har du ett registrerat konto hos oss.

1.3 Hur lägger jag en order?

Lägg de varor du önskar köpa i din varukorg. När du är klar går du till “visa min varukorg”, fyller i de uppgifter som krävs och lägger din order. Säkerställ att all information du fyller i är korrekt innan du lägger ordern.

1.4 Hur betalar jag?

I nuläget godkänner vi kortbetalningar genom Stripe. Vi arbetar kontinuerligt för att ta fram fler betalningssätt.

1.5 Kan jag ändra eller avbryta min order?

När ordern lagts kan vi tyvärr inte ändra den. Vi rekommenderar att du kontaktar säljaren av varan så fort som möjligt för att se om det går att lösa.

1.6 Jag har en rabattkod, hur använder jag den?

När du fyller i dina uppgifter för att lägga ordern har du möjlighet att även fylla i din rabattkod. Vänligen notera att vi inte kan lägga till en rabattkod i efterhand så dubbelkolla att rabattkoden skrivits in korrekt och har applicerats på köpet innan du lägger din order. 

1.7 Hur vet jag att min order är mottagen?

När du lagt din order får du ett bekräftelsemail från oss. Du kan också se statusen på dina ordrar under “Mitt konto” om du har ett registrerat konto hos oss.

2. Frakt och leverans

2.1 När hanteras min order?

Alla ordrar hanteras så snabbt som möjligt. Var vänlig se butikens leverans-, retur- och återbetalningspolicy för mer information om den specifika butikens ledtider. Vänligen notera att under högtider kan ledtiderna vara något längre.

2.2 När får jag min beställning?

Vänligen se respektive butiks leverans-, retur- och återbetalningspolicy för information om leveranstider.

2.3 Hur kan jag följa min order?

Om säljaren erbjuder detta så kommer en tracking-kod att skickas till dig när paketet skickats. Du kan då följa din order från att säljaren skickat den.

2.4 Vad är fraktkostnaderna?

På Strio är det fri frakt på alla ordrar. Detta erbjuder vi för att underlätta för kunder att handla från flera olika butiker samtidigt. Vänligen notera att säljarna kan ta något högre pris för att täcka en del av fraktkostnaden jämfört med deras egna hemsidor där frakten inte är fri.

2.5 Kan jag ändra min adress efter att ordern skickats?

När ordern skickats kan din adress tyvärr inte ändrats. Om ordern ännu ej skickats ber vi dig kontakta säljaren så snart som möjligt för att se om det går att lösa. 

2.6 En produkt saknas i min order, vad ska jag göra?

Vi ber verkligen om ursäkt för detta misstag. Kontakta säljaren du köpte produkten av för att få hjälp med att lösa detta.

2.7 Jag har fått en skadad produkt, vad ska jag göra?

Ajdå, det var inte bra. Kontakta säljaren direkt för att reklamera produkten. 

2.8 Jag har mottagit fel produkt, vad ska jag göra?

Vi ber om ursäkt för att du fått fel produkt. Vänligen kontakta säljaren du köpte produkten av för att lösa detta.

2.9 Jag har köpt fel färg eller storlek

Om du vill byta eller returnera en produkt ber vi dig att vända dig direkt till säljaren. Alla säljare ska ha en tydlig leverans-, retur- och återbetalningspolicy där det framgår hur just den butiken hanterar byten och returer. 

2.10 Jag har inte mottagit min order, vad ska jag göra?

Om du fått en tracking-kod av säljaren ber vi dig först spåra paketet med hjälp av denna. Annars, vänd dig direkt till säljaren för mer information om förväntad leveranstid. 

3. Om Strio

3.1 Vad är Strio?

Strio är en marknadsplats online som kopplar samman kunder med svenska småföretagare. Vi vet hur svårt det kan vara att nå ut till kunder för småföretagare och vill med denna plattform lyfta, synliggöra och hjälpa Sveriges alla fantastiska småföretagare. Det långsiktiga målet med Strio kan vi såklart inte helt gå ut med just nu, men låt oss bara säga att det är mycket mer än bara en marknadsplats som är planen!

3.2 Varför ska jag välja Strio?

Genom att välja Strio shoppar du från lokala småföretagare som brinner för just sin affärsidé och produkt. Vi hjälper dem att synas och för kunder att hitta till dem. Du bidrar också till att vi kan fortsätta utveckla Strio och skapa en ännu bättre plattform för svenska småföretagare att synas, interagera och utvecklas på.