En Strio-butik är din helt egna butik på Strio.se. Att ha en Strio-butik hjälper dig att nå ut till fler kunder och visa upp din butik. ditt varumärke och dina produkter på en till plattform. Du sköter själv alla ordrar men får samtidigt alla fördelarna med att ligga på en större plattform.

Vi vet hur svårt det kan vara att nå ut till kunder som småföretagare. Genom att ha en butik på Strio slipper du tänka på saker som marknadsföring, SEO, hemsideutveckling och annat som tar tid och fokus från att istället utveckla ditt företag. Att vara med på Strio gör det också enklare för kunderna att hitta till din butik. Vårt mål med Strio är att kunder enklare än någonsin ska kunna hitta era fantastiska och unika produkter. En riktig win-win för alla parter.

Du behöver ha rätt att sälja dina produkter online, f-skattesedel, en/flera produkter som är godkända enligt våra policyer att sälja, utförlig information om dina produkter att ge till kunder. Du ansvarar själv för att kriterierna är uppfyllda och att du har tillåtelse att sälja produkterna du laddar upp på Strio. Vidare har du fullt produktansvar för dina produkter vilket innebär att du såklart måste följa de gällande lagarna och reglerna. 

Strio är ingenting utan er småföretagare och vi vill självklart inte att det ska kosta någonting om man inte säljer någonting. Därför är vår avgift 10% på försäljningen. Utöver detta använder vi Stripe som betalningsleverantör för att säkerställa en smidig, trygg och helt automatisk utbetalning till er. Att starta ett konto där är också gratis men de tar en avgift på 1,4% + 1,8 kr per transaktion.

Enligt svenska konsumentskyddslagar har köpare alltid 14 dagars ångerrätt. Returer hanteras av dig som säljare och det är viktigt att du tydligt beskriver i din leverans- retur- och återbetalningspolicy vad som gäller för returer och återbetalningar i just din Strio-butik. Läs mer om detta i vår Leverans-, retur- och återbetalningspolicy.

På Strio erbjuder vi fri frakt på alla köp för att underlätta för kunder som vill genomföra köp från flera olika butiker. Detta innebär att det är du som säljare som är skyldig att betala leverans-/fraktavgift. Läs mer om detta i vår Leverans-, retur- och återbetalningspolicy.

På din butikssida måste du ha en leverans-, retur- och återbetalningspolicy  där all information kring dessa saker noggrant beskrivs för att köparen ska veta vad som förväntas av båda parter. I policyn måste du ha med: information om leveransen av varan samt förväntad leveranstid, information om att din butik erbjuder återbetalningar och returer, förväntad tidsperiod för en återbetalning eller retur, leveransavgiftsvillkor när artikeln returneras samt information om att policyn följer gällande lag. Enligt lag måste även namn, adress, organisationsnummer och e-postadress finnas tillgängligt för kunderna att se. I produktbeskrivningarna är det även mycket viktigt att ge en så detaljerad beskrivning som möjligt, inklusive information om material, märkningar, 

Som säljare står du själv för produktbilder. Produktbilder ska vara i förhållandet 3:4 och minst 1048x1397px för att skapa en snygg och enhetlig sida.